Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(1)
Autor
Ruksza Stanisław (1979- )
(5)
Ciabach Anna
(2)
Kusiak Ada
(2)
Sienkiewicz Anna
(2)
Anessi Thomas (1963- )
(1)
Białkowski Łukasz (1981- )
(1)
Burska Bogna (1974- )
(1)
Gawkowski Jakub
(1)
Gliwa Kaja (1984- )
(1)
Grabowska Daria
(1)
Gronwald Wojciech
(1)
Iwański Mikołaj (1979-)
(1)
Kotorowicz-Jasińska Karolina
(1)
Kozioł Wiktoria
(1)
Krakowska-Narożniak Joanna (1964- )
(1)
Kubiak Szymon Piotr (1979- )
(1)
Kuskowski Kamil (1973- )
(1)
Leśniewska Anna Maria (1962- )
(1)
Lisok Marta (1983- )
(1)
Lubiak Jarosław (1971- )
(1)
Mościcki Paweł (1981- )
(1)
Musielak Łukasz (1979- )
(1)
Papis Marcin (Kraz)
(1)
Pauk Piotr (Lump)
(1)
Policht Piotr (1992- )
(1)
Roeb Yvonne
(1)
Rottenberg Anda (1944- )
(1)
Sikora Piotr (1986- )
(1)
Stasiowski Piotr (1980- )
(1)
Trzciński Łukasz
(1)
Ujma Magdalena (1967- )
(1)
Urbanowicz Andrzej (1938-2011)
(1)
Waras Mariusz (1978- )
(1)
Wardziukiewicz Piotr Nikodem
(1)
Wijas Jędrzej (1977- )
(1)
Witczak Andrzej
(1)
Wiśniewski Michał Radomił (1979- )
(1)
Wojtasik Andrzej
(1)
Załuski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
angielski
(1)
Temat
Wystawy sztuki
(7)
Burska, Bogna (1974- )
(1)
Kuskowski, Kamil (1973- )
(1)
Mural
(1)
Sztuka ulicy
(1)
Urbanowicz, Andrzej (1938-2011)
(1)
szczecin
(1)
Temat: miejsce
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Album
(1)
Graffiti
(1)
Katalog
(1)
Katalog wystawy
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Pierwsze miejsce w tabeli?" to międzynarodowa wystawa sztuki współczesnej podejmujaca temat futbolu i jego społeczno-kulturowych konsekwencji. Na wystawę składają się kluczowe prace artystów problematyzujące go w złożony sposób oraz nowe dzieła powstałe specjalnie na szczeciński pokaz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne P.108 [Wypożyczalnia], Dublety 609 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Wystawa śledzi rozwój marzenia o jednej, niepodzielonej Europie, przyjmując za punkt wyjścia rok 2004 – moment akcesji krajów postsocjalistycznych do Unii Europejskiej. Analizuje wątki pracy i migracji oraz kulturę liberalnej modernizacji napędzanej przez UE. Prezentuje prace związane z geografią kulturową i zmieniającym się postrzeganiem granic między „nową” a „starą” Europą. Prace artystów i artystek z ostatnich dwóch dekad oraz prace przygotowane specjalnie na wystawę posłużą jako studia przypadków do badania transformacji krajów Europy Środkowej od „postsocjalistycznych” do „europejskich”. Wystawa pokazuje, jak sztuka odbijała ekscytacje i lęki związane z przystąpieniem krajów byłego bloku wschodniego do Unii Europejskiej oraz jak dziś wyraża ona, negocjuje i poddaje krytyce ideę dążenia do zjednoczonej Europy. Wychodząc od społecznej atmosfery około roku 2004, zadaje pytanie o przebytą drogę oraz przyszłość marzenia o ponadnarodowej wspólnocie. Wystawa osadzona jest w lokalnym kontekście położonego nieopodal granicy polsko-niemieckiej Szczecina. Zebrane w przestrzeni TRAFO dzieła są świadectwem działań skupionych na umownej granicy między Europą Środkową a Zachodnią, a także wyrazem negocjowania własnej pozycji. Ukazują metody angażowania się artystów i artystek w europejską sferę publiczną, artystyczne emanacje wyobraźni geopolitycznej, kontestowanie liberalnego modelu ekonomicznego, naprzemienne zanikanie i odnawianie się granic narodowych i klasowych. Die Sonne… jest podróżą przez niedaleką przeszłość, marzenia, przemoc i modernizację. Artyści i artystki: Apart collective, Mikołaj Biberstein, Karolina Breguła, Adam Chodzko, Zuzanna Czebatul, Martyna Hadyńska, Michał Iwanowski, Flo Kasearu, Kijewski/Kocur, Małgorzata Mirga-Tas, Henrike Naumann, Grażyna Monika Olszewska/Rufus, Tanja Ostojić, Marko Raat, Slavs and Tatars, Société Réaliste, Franciszek Starowieyski, Ive Tabar, Nomeda & Gediminas Urbonas. Publikacja niniejsza zawierająca eseje Ievy Astahovskiej, Kornelii Kończal, Klary Kemp-Welch i Stanisława Rukszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne D.51 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa, stworzona w całości przez artystów szczecińskich, opowiada przewrotnie o powojennych losach miasta oraz diagnozuje jego współczesną tożsamość, dokonując krytycznego przeglądu utrwalonych symboli i mitów. Tytuł zaczerpnięty został z powieści szczecińskiej pisarki i naukowczyni, Ingi Iwasiów. Jej Bambino to popularna w całej Polsce proza, której fabuła dzieje się po wojnie w Szczecinie. Ukazuje ona złożone losy, biografie i duchowe postawy nowych mieszkańców miasta. Kluczowe jest jednak potraktowanie Szczecina jako miejsca nowego początku. Szczecin stał się docelowym kierunkiem wędrówki dla wielu Polek i Polaków w minionych dekadach. Każdy przynosił ze sobą opowieść. W ostatnich latach zaś stał się miejscem, do którego przybyli artyści, nie przelotem, lecz na dłużej lub na stałe, głównie za sprawą Akademii Sztuki. Wraz z tymi, którzy byli i tworzyli wcześniej, zbudowali środowisko o wysokim potencjale oddziaływania na społeczność lokalną. Zapraszając blisko pół setki artystek i artystów, pokazaliśmy na ekspozycji wartość tej społeczności i siłę języka artystycznego. Współczesne miasto, takie jak Szczecin, uplecione jest z różnych narracji. Niezależnie od ujednolicających dążeń wszelkiej politycznej władzy, wolnej i demokratycznej metropolii nie da się zamknąć w jednym micie. Interesuje nas rewizja legend starych i nowych, oficjalnych i nieoficjalnych, obnażenie społecznych autostereotypów, uzupełnienie dyskursu o mieście o nowe perspektywy, o nowe nieznane i wymyślone historie. Odrzucając przaśność i anachroniczność zgranych reprezentacji symbolicznych Szczecina, chcemy uruchomić wytwarzanie nowych symboli, metaforycznych i nieoczywistych. W wystawie udział wzięli artyści i artystki: Karolina Babińska, Jan Baszak, Karolina Breguła, Piotr Bruch, CentrumCentrum (Łukasz Jastrubczak, Małgorzata Mazur), Hubert Czerepok, Danuta Dąbrowska, Wojciech Dada, Jagoda Dukiewicz, Karolina Freino, Dariusz Fodczuk, Agnieszka Grodzińska & Przemysław Piniak, Małgorzata Goliszewska, Martyna Hadyńska, Natalia Janus Malewska, Kraz, Kamil Kuskowski, Natalia Laskowska, Tomasz Lazar, Lump, Adam Majiczek & Adam Witkowski, Artur Malewski, Marszałek, Grażyna Monika Olszewska, Anna Orlikowska, Witek Orski, Maciej Osmycki, Bartłomiej Otocki, Teresa Otulak, Ul Paźniak, Rufus, Arkadiusz Piętak, Alicja Pilarczyk & Nieszka Bogusławska, Pracownia Filmu Społecznego, Zbigniew Romańczuk & Radek Nagay (we współpracy z Aleksandrą Łukaszewicz-Alcaraz), Wiesława Ruta, Daniel Rycharski, Maryna Sakowska, Aleksandra Ska, Łukasz Skąpski, Katarzyna Szeszycka, Natalia Szostak & Weronika Fibich, Monika Szpener, Monika Tichy „Pacyfka” i Lambda Szczecin, Andrzej Wasilewski & Mikołaj Iwański, Wiktoria Walendzik, Michał Radomił Wiśniewski, Anna Witkowska, Waldemar Wojciechowski, Zorka Wollny, Romek Zańko, Bartosz Zaskórski, Agata Zbylut ze specjalnym udziałem: Barbara Kruger, Bez tytułu (Twoje ciało to pole walki) Polska wersja, 1991/2020 Plakat 76 x 55 cm, MSPM BKR 25925 Dzięki uprzejmości artystki i Sprüth Magers, Berlin. Praca z kolekcji Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Adam Zieliński „Łona” i Agnieszka Miluniec Gdzie tak pięknie – schemat połączeń kolejowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne C.32 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Przeprowadzki” to literacka antologia współczesnej prozy stworzona przez dziewięcioro autorek i autorów: Sylwię Chutnik, Annę Cieplak, Agnieszkę Wolny-Hamkało, Olgę Drendę, Łukasza Najdera, Annę Brzezińską, Weronikę Murek, Michała Witkowskiego i Sławomira Shuty. Premierowe opowiadania i eseje powstawały w czasie wystawy „Co sobie kto na swój temat wymyśli” w Trafostacji Sztuki w minionym roku. Redaktorem tomu jest szczeciński pisarz i publicysta Michał R. Wiśniewski. Prozy, które wypełniają tom „Przeprowadzki”, w zajmujący i nieoczekiwany sposób opisują epokę mobilności i miasto pełne dynamiki, w którym żyjemy. W Szczecinie tytułowe przeprowadzki stały się od dekad „codzienną niecodziennością”. „Przeprowadzki” to przygoda literacka zarówno dla wytrawnych szczecinian, jak i nowoprzybyłych! „Jeśli wpisze się hasło „trafostacja” w wyszukiwarkę na stronie sjp.pwn.pl, wyskoczy komunikat, że takie hasło nie istnieje, a usłużna maszyna zapyta „Czy chodziło Ci o: frustracja, prostracja, radiostacja, trawestacja”. Wikipedia, zbudowana oddolnym trudem internautów, jest bardziej pomocna, przekierowując do definicji „Stacja transformatorowa (stacja trafo, trafostacja) – stacja elektroenergetyczna, w której następuje rozdzielanie energii elektrycznej przy różnych poziomach napięć, wyposażone w transformatory lub przekształtniki prądu przemiennego na stały i odwrotnie.” Przemienny na stały i odwrotnie. Zupełnie jak szczecińska galeria TRAFO. Stacja przesiadkowa; wystawy pojawiają się i znikają, zastępowane kolejnymi. Przedmioty przemieszczają się, pozostają wspomnienia, idee i sensy. Życie galerii sztuki to nieskończona przeprowadzka; gdyby zajrzeć tam przed wernisażem, ujrzymy sceny jak z remontu – pudła, drabiny, ktoś coś kończy w pośpiechu, niczym fachowiec szykujący pokoje dla nowych właścicieli. Zaraz się szanowni państwo będą mogli na chwilę wprowadzić i przejrzeć w kolorowych lustrach eksponatów. Jest też ta chwila, gdy jeszcze niczego nie ma. Doświadczenie oglądania pustej sali galeryjnej wzbudza ekscytację, którą ma się przy oglądaniu nowego mieszkania. Nie ważne, czy zbudowanego od zera, czy kupionego od kogoś – ten moment przed przeprowadzką, kiedy patrzy się na puste mury i planuje, co można zrobić z przestrzenią. Tu będzie dobre miejsce na gabinet, a tu na kącik zabaw. Ten pierwszy raz, gdy patrzy się na nowy widok z okna. „TRAFO Trafostacja Sztuki w Szczecinie to otwarte w 2013 roku centrum sztuki współczesnej zlokalizowane w Szczecinie – stolicy polsko-niemieckiego regionu pogranicznego Pomerania”. Mieści się w miejscu, które w Wikipedii figuruje jako „Budynek przy ul. Świętego Ducha 4 w Szczecinie”. W jego nazwach zawarta jest cała historia miasta – przed 1945 r. nazywał się „Umformerwerk Heiligegeiststraße”, a w latach 1945–1970 „rozdzielnia energii elektrycznej Krzysztofa”. Szczecin to miasto przeprowadzek, ludzkich losów przeniesionych w czasie i przestrzeni – ale to doświadczenie jest przecież uniwersalne, wielowarstwowe i wieloznaczne, wreszcie — metaforyczne. Dlatego nie jest to zbiór opowiadań i esejów o Szczecinie – w każdym razie, nie tylko o Szczecinie”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Szczecin 33 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Murale Szczecina = Murals of Szczecin / red. Anna Ciabach, Stanisław Ruksza. - Szczecin : TRAFO Trafostacja Sztuki w Szczecinie, 2021. - 157 stron : fotografie, mapa szczecińskich murali ; 21 cm.
Murale Szczecina to popularyzatorski album najciekawszych realizacji z tej dziedziny w naszym mieście i zarazem opowieść artystów o szczecińskiej sztuce miejskiej kilku ostatnich dekad. W możliwie przystępny, acz nielinearny sposób, publikacja pokazuje historię, aktualną sytuację i potencjał środowiska oraz kilka fascynujących miejskich legend. Redaktorzy – Anna Ciaach i Stanisław Ruksza, rozmawiają m.in. z Lumpem, Krazem i Mariuszem Warasem – twórcami, którzy od lat zajmują się street artem i muralami. Wywiady ilustruje fotograficzny przegląd najważniejszych realizacji. Publikacji towarzyszy mapa, z którą można zwiedzać szczecińskie murale. „Malowidła na ścianach ko­mentowały i nadal komentują aktualne sytuacje społeczno-kulturowe, albo wydobywają ukryte, bądź zapomniane historie miejsc, w których po­wstają. Manifestują też niezależność różnych śro­dowisk i pobudzają do krytycznego myślenia”. (Anna Ciabach, Stanisław Ruksza) „Wtedy malowało kilka osób. Aktywny był United Clan i wszędzie można było zobaczyć ich tagi. Stwierdziłem, że też będę robił coś takiego. Kupiłem farby i zamiast roweru pomalowałem całą szkołę i wszystkie bloki dookoła” (KRAZ) „A jak odbierałem stypendium marszałkowskie, to miałem na sobie bluzę Intruza z napisem „ALL MY FRIENDS ARE CRIMINALS” i powiedziałem, że dziękuję subkulturze, z której wyrosłem” (LUMP)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka w przestrzeni publicznej/ Street art 27 [Wypożyczalnia], Szczecin 36 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Artiziarium / Yvonne Roeb. - Szczecin : TRAFO Trafostacja Sztuki w Szczecinie, 2022. - [14] stron : ilustracje ; 24 cm.
Autor
Forma i typ
Gatunek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.143 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kus.7 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 1 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na publikację składają się: dokumentacja wystawy o tym samym tytule (2017/2018, Trafostacja Sztuki), zbiór tekstów pokonferencyjnych, autorstwa krytyków i badaczy świata sztuki oraz zapis dyskusji panelowej, poświęconej roli sporu i konfrontacji we współczesnej sztuce. Jak piszą kuratorzy wystawy i redaktorzy książki, wystawa i konferencja były „próbą oswojenia konfliktu i przyjrzenia mu się jako istotnemu elementowi wpływającemu na kształt życia artystycznego”. Inicjatorzy projektu uznali konflikt za „ważny element funkcjonowania każdej grupy społecznej, jej podskórne życie, które (…) wytwarza hierarchie, zmusza do ciągłej oceny dorobku artystów, kuratorów i instytucji, jednych wpuszczając w obieg, innym to utrudniając”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 666 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Urb.6 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa Krew i cukier Bogny Burskiej to największy dotychczasowy pokaz prac artystki. Pokaz zestawia najnowsze prace artystki z wczesnymi, częściowo niepokazywanymi dotąd publicznie pracami, a także najbardziej charakterystycznymi dziełami z różnych okresów twórczości. Artystka posługuje się wieloma formami wypowiedzi, tworzy instalacje, realizacje przestrzenne, fotografie, malarstwo, wideo. Jej twórczość bywa czasem określana jako połączenie sztuki krytycznej z problematyką estetyczną. Dominującym wątkiem we wczesnych pracach Burskiej jest cielesność i jej percepcja. Od 2004 r. Burska analizuje język filmowego przekazu, jego relacje do obrazu i wpływ na wyobraźnię widza. Burska zadebiutowała czerwonymi jak krew obrazami malowanymi dłońmi. Wykonywała też obrazy na szkle i odlewy z żywicy (np. dłonie) barwione na czerwono, czasami przepuszczała przez nie czerwoną wodę. Czerwień w jej pracach oznaczać może krew, ale jej symbolika jest wieloznaczna, kojarzy się z życiem, siłami witalnymi, a także ze śmiercią, przemocą, bólem i kobiecą fizjologią. Burska zestawia z sobą to, co piękne, z tym, co powszechnie uważane za brzydkie, odrażające, odrzucane. Jej pierwsze, malarskie realizacje to kompozycje przypominające zakrzepłe smugi krwi. Burska aranżowała również wnętrza poprzez drobne, niepokojące interwencje i komponowała mozaikowe układy kolorowych, często krwawych i estetycznych, fotografii. Tworzyła filmy found footage, które ukazują mechanizmy powstawania i obrazowania współczesnych narracji kulturowych. Bogna Burska nową wystawą powraca do malarstwa. W abstrakcyjnych, poetyckich obrazach, artystka pozostaje w kręgu organicznej problematyki, pokazując prace, w których dominantą estetyczną jest czerwień krwi i róż ciała. Artystka w TRAFO sięga też po inne media: tkaninę, grafikę według wymyślonej przez siebie techniki cukrografii, a całość prac z różnych okresów i wielu mediów składa się w wielopoziomową opowieść wizualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bur.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej